Kasutatavus veebis

Veebis on palju erinevaid valdkondi, kus kasutatavust hinnata. Nt internetipanga ja ülikooli pakutavaid teenuseid kasutan ma mobiilirakendustes. Seetõttu valisin ma kasutatavuse hindamiseks veebis ilusalongide koduleheküljed, mida ma viimati külastasin. Hindamiseks kasutan ma Jakob Nielseni kasutatavuse komponente:

Negatiivne näide

Halva näitena toon siia https://kammisassi.ee/#. Õpitavus ja meeldejäävus on siin mitte väga aeglane, kuna tegu on lihtsa ühe lehelise leheküljega, mida alla skrollides leiab lõpuks ikka midagi üles. Siin aga kannatab tõhusus, leheküljel alla liikumine on tehtud vaevaliseks. Menüülinkidele vajutades jõuab küll kiiremini erinevate teenusteni, kuid aktiivseks tehtud teenused ei avane, nt ei näe midagi juukslõikus, massaaži... kohta. Vigu siin lihtsal leheküljel kasutajal teha pole õnneks võimalik. Kokkuvõttes kannatabki tõhusus ja rahulolu.

Positiivne näide

Siin toon välja eelmise ettevõtte konkurendi http://www.maribell.ee/. Juba esimesel momendil silm haarab kõike kus mis asub, ehk õpitavus on siin ülikiire. Menüüde all (teenused, meist, paketid jne) on ilusti välja toodud juhendavad linkid, kuhu klikates jõuad kiirelt vajaliku teenuse juurde. Nt kui meesterahvas, kes tahab kiirelt näha habame piiramise teenuse hinda, leiab ta selle sekundi jooksul üles, ilma igasuguste liba linkide taoliste takistusteta. Meeldejäävus on kiire ning vigu teha pole võimalik. Seega rahulolu on garanteeritud, kuna kasutuskogemus on lihtne, meeldiv ja kiire.


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Eetika ja IT

Andmeturveː tehnoloogia, koolitus ja reeglid

IT juhtimine ja riskihaldus (9. nädal)